Miniatura

Problemy z zatokami dotykają wielu z nas. Jeśli borykasz się z tym, przeczytaj poniższy artykuł. Znajdziesz w nim ważne informacje o ich leczeniu związanym z antybiotykami. 


Kolejna przegrana antybiotyków

Journal of the American Medical Association opublikowało badania, z których wynika, że antybiotyki nie są pomocne przy zapaleniu zatok. Nie redukują objawów zapalenia zatok skuteczniej niż placebo.

Dr Jay F. Piccirillo, otolaryngolog z Washington University School of Medicine w St. Louis (USA) wypowiada się w tej sprawie: "Pacjenci, którym przepisywane są antybiotyki nie zdrowieją szybciej, ani nie mają złagodzonych objawów. Nasze badania wykazują, że antybiotyki nie są potrzebne podczas zapalenia zatok, gdyż większość osób bez nich zdrowieje w takim samym tempie".

Naukowcy przebadali 166 osób chorych na ostre zapalenie zatok. Badanym losowo przepisano dziesięciodniową kurację amoksycyliną lub placebo. Ponadto wszyscy pacjenci otrzymywali leki łagodzące ból, gorączkę, kaszel i nieżyt nosa. 

Badacze monitorowali objawy w trzecim, siódmym, dziesiątym i dwudziestym ósmym dniu od momentu rozpoczęcia leczenia. Wówczas badani wypełniali ankiety, zawierające serie pytań dotyczących wpływu choroby na jakość życia. Naukowcy analizowali także dane na temat nawrotów objawów i nieobecności w pracy.

W siódmym dniu choroby zespół naukowy odnotował niewielką poprawę u pacjentów przyjmujących antybiotyki, w porównaniu z pacjentami przyjmowanymi placebo była ona jednak tak mała, że jak twierdzą badacze, sami chorzy jej nie zauważyli. Co więcej, różnica ta zniknęła zupełnie w dniu dziesiątym. W tym samym czasie u około 80 procent badanych z obu grup objawy ustąpiły

W Stamach Zjednoczonych co piąta recepta na antybiotyk trafia do osoby, która cierpi na zapalenie zatok. Badacze podkreślają, że przy systematycznie rosnącej liczbie szczepów bakterii odpornych na antybiotyki, należy sprawdzać czy terapia przynosi zamierzone rezultaty.

 

Źródło: pap.pl, foto: capl.washjeff.edu

Komentarze ( 0)
Przeczytaj też o

Katarzyna Sokół | 2009-10-15, 05:51
Miniatura

Dieta śródziemnomorska może być bardzo pozytywna dla naszego zdrowia. Dlaczego?

Więcej
Katarzyna Sokół | 2011-07-20, 00:38
Miniatura

Odkryto kolejną egzoplanetę, na której warunki moga być bardzo zbliżone do Ziemi. Gdzie ona jest i jak wygląda? Przeczytaj i dowiedz się więcej...

Więcej
Katarzyna Sokół | 2009-09-24, 23:00
Miniatura

Chcesz nosić modne buty? Zanim je kupisz zastanów się nad tym głęboko.

Więcej